Workshop Zakelijke blogartikelen schrijven

workshop artikelen schrijvenMet een artikel kun je je expertise laten zien. Dat klinkt logisch, maar artikelen schrijven kost ook tijd. En ik weet niet hoe het bij jou is, maar vaak staat ‘artikelen schrijven’ ergens onderaan een to-do-lijstje.

Toch zou je wel eens vaker je visie willen delen, laten zien wat je weet of gewoon eens je gedachten onder woorden brengen in een artikel.

 

Zo’n artikel kun je publiceren in een vakblad, hoewel je daar vaak te maken hebt met een redactie die eisen stelt aan jouw artikel. Je kunt ook artikelen schrijven en deze plaatsen op LinkedIn of je eigen (bedrijfs)website.

 

Nu alleen nog tijd vinden. En daarbij graag een paar handvatten om je te helpen met de structuur en een lekker lopend verhaal. als ermee. Want een artikel dat aanspreekt, is vlot geschreven, helder van opbouw, prikkelend en uitnodigend.

 

Herkenbaar? Dan is deze workshop iets voor jou:

Leer hoe je
een artikel schrijft voor website, vakblad of nieuwsbrief

 

Artikelen schrijven kost inderdaad tijd. Tijd die in eerste instantie misschien niets lijkt op te leveren. Toch is het schrijven van artikelen de ultieme manier om bekend te worden binnen jouw vakgebied. Bovendien scherpt het artikelen schrijven je visie op je vak. In die zin ontwikkel je jezelf al doende. Je wordt immers voortdurend aan het denken gezet over wat je nu eigenlijk wilt verwoorden.

 

Wat levert deze workshop je op?

Soms is het als professional lastig de vertaalslag te maken naar mensen die minder over je vakgebied weten. Wat neem je wel op en wat niet in een artikel? Waar ga je de diepte in, en waar blijf je aan de oppervlakte? Dat brengt een spanningsveld met zich mee.

In deze workshop Zakelijke (blog)artikelen schrijven leer je:
• hoe je onderwerpen inventariseert en daarbij verschillende artikelen schrijft;
• alles over invalshoeken, titels, intro’s die je lezer interesseren om door te lezen;
• hoe je tijd vindt in je agenda om te schrijven en hoe je uitstelgedrag de baas blijft;
• slimme structuren voor verschillende artikelen, zodat je sneller een artikel schrijft.

In de workshop ga je ook aan het werk (de naam ‘work’shop zegt het al). Je kiest een onderwerp, schrijft een intro en een titel en kiest voor een bepaalde structuur. Sommige deelnemers hebben na de workshop zelfs al een concept klaar.

 

Voor wie is de workshop Zakelijke (blog)artikelen schrijven?

De doelgroep voor deze schrijftraining bestaat uit ondernemende professionals. In je werk breng je (vaak complexe) kennis over aan mensen die minder van de inhoud weten. Misschien werk je in loondienst of als zelfstandige. Dat maakt niet uit. Veel van mijn cursisten zijn adviseur, trainer, coach of (interim) projectleider.

 

Over de trainer

Ik (Suzanne Meijles) geef al meer dan 20 jaar schrijftraining. De laatste jaren vooral met de focus op wervend en overtuigend schrijven. Daarbij koppel ik mijn kennis als neerlandica aan de kennis die ik opdeed tijdens mijn studie (sociale) psychologie. Zelf schreef ik meer dan 80 artikelen en een boek. Veel van mijn opdrachten komen binnen nadat ik een nieuwsbrief heb verstuurd.

Vanuit de visie dat schrijven een vaardigheid is, leer ik je graag hoe jij de toonaangevende expert wordt in jouw vakgebied door artikelen te schrijven.

 

Investering

De investering voor de workshop Zakelijke (blog)artikelen schrijven is € 350 excl. 21% btw. Vooraf ontvang je een voorbereidingsopdracht en een intakeformulier, zodat je in de workshop meteen aan de slag kunt.

Ik vertel je tijdens de workshop alles wat ik weet over artikelen schrijven. Daarnaast geef ik mijn feedback op je voorbereidingsopdracht en – als je dat wilt – op de tekst die je tijdens de workshop schrijft. Je gaat naar huis met een checklist en het uitgebreide materiaal waarin alle praktische tips staan. En je krijgt ook nog mijn boek cadeau.

 

Data en locatie

Datum: vrijdag 31 augustus 2018
Tijd: van 9.45 tot 14.30 uur (inloop vanaf 9.30)
Plaats: ProTaal Rotterdam, goed bereikbaar met OV en auto

Ik zorg voor een lekkere, gezonde lunch en koffie, thee, water met iets lekkers erbij.

 

Dit zeggen oud-deelnemers over de training

Suzanne Meijles is een erg creatieve, doelgerichte schrijftrainer die je in korte tijd veel verder helpt. Als voormalig journalist zet ik wel snel iets op papier, maar mijn eigen visie de wereld insturen via blogs is vers 2. Dankzij de training ‘Schrijf een artikel in 1 uur’ heb ik daar vertrouwen en vaardigheid in gekregen. En niet te vergeten: resultaat!

Margreet van Uffelen, webregisseur

Door de enthousiaste en inspirerende manier van werken van Suzanne wordt schrijven van artikelen weer leuk om te doen. Ze weet op een positieve manier in te spelen op je persoonlijke kleur als schrijver en geeft goede handreikingen om die verder te ontwikkelen. Ze is een scherpzinnige meelezer. Mede door haar inlevingsvermogen en psychologisch inzicht kan ze een boodschap in een tekst helder verwoorden en de lezer daarin meenemen. Gedreven laat ze je leren van haar inzichten en schrijfervaring.

Marlène Langbroek–Claessen, Life\work design

 

Aanmelden

Deze workshop Zakelijke (blog)artikelen schrijven is intensief. Je krijgt mijn volledige aandacht, zodat je voldoende kennis opdoet om na afloop met meer gemak een artikel te schrijven. Daarom kunnen er maximaal 6 mensen meedoen. Meld je dus snel aan als jij een van die plaatsen wilt innemen!

Vul onderstaand formulier in om je aan te melden. Binnen 2 werkdagen ontvang je een bevestiging en een factuur. Na betaling is je aanmelding definitie.

De privacyverklaring vind je hier.

 

Annuleren

Je kunt kosteloos annuleren tot 1 augustus 2018. Als je daarna toch niet kunt of wilt meedoen, ben je het volledige bedrag verschuldigd. Je mag dan natuurlijk wel iemand anders in jouw plaats laten meedoen.

 

E-ZINE

Wil je mijn schrijftips in je inbox ontvangen? Meld je dan aan voor mijn e-zine. Lees hier meer informatie over het e-zine.

Cover Een beetje Beroemd
over mij

Ik leer je hoe je door te schrijven de toonaangevende expert wordt in je vakgebied.

image description
Zoeken

ProTaal op FacebookFacebook