Blije klanten

Inhoudelijk sterke professionals worstelen soms met de vertaalslag van inhoud naar een verhaal voor klanten. Hoe beschrijf je iets complex op zo’n manier dat een leek het ook begrijpt? Schrijven met oog voor de lezer dus. Zonder de inhoud te veel geweld aan te doen, natuurlijk.

Organisaties die succesvol met me samenwerken:

  • willen dat hun medewerkers zich ontwikkelen en profileren
  • hebben experts in dienst die gedreven zijn om hun kennis te delen.
  • zorgen ervoor dat de deelnemers tijd en energie kunnen steken in het leren of perfectioneren van hun schrijfvaardigheid
  • willen investeren in schrijfvaardigheid omdat ze begrijpen dat overtuigend schrijven kan zorgen voor een hogere expertstatus (en daardoor geld kan opleveren)

Klanten van ProTaal

De schrijftraining gaf me een extra zet

Ik dacht altijd dat schrijven moeilijk was. Totdat ik dit de laatste jaren steeds meer ben gaan doen. Schrijven is leuk! En Suzanne heeft me met haar schrijftraining nog een extra zet in de goede richting gegeven. Ik vind haar enorm deskundig in zowel taal als wervend schrijven! De vele praktische tips die ze geeft heb ik ik direct toegepast op mijn website en blog-artikelen.

Ik schrijf nu sneller en gestructureerder

Voor mijn werk schrijf ik onder andere mailings aan klanten en uitnodigingen voor evenementen. Voordat ik de 1-op-1-training bij Suzanne begon, was ik echt geen slechte schrijver. Ik hoefde niet vanaf nul te beginnen. Toch had ik het idee dat het schrijven makkelijker en beter kon.

Ik had me via NCOI al een paar keer aangemeld voor een cursus, maar die ging telkens op het laatste moment niet door. Toen ik dat vertelde aan een collega, zei hij dat ik naar Suzanne moest. Hij was erg enthousiast over een training die hij bij haar had gevolgd.

De 1-op-1-training vond ik verrassend, praktisch en heel persoonlijk. Eigenlijk zijn het heel simpele dingen die Suzanne me heeft geleerd. Maar als je je niet bewust bent, blijf je schaven aan verschillende dingen in een tekst. Nu heb ik gereedschap om een tekst gericht op te zetten en te repareren.

We werkten bijvoorbeeld aan een mailing voor een evenement voor een nieuwe elektrische auto. Suzanne liet me zelf nadenken over een tekst. Na een kleine tip zag ik best een grote verandering. De tekst zag er opeens heel anders uit. Toch was het nog wel steeds mijn tekst.

Ook hebben we een aantal automatische mailingen herschreven die klanten krijgen over hun APK. Eigenlijk waren die e-mails heel simpel, maar in de loop van de tijd waren ze ingewikkeld en lang geworden. We werden er ook best vaak over gebeld door mensen die de mail niet goed begrepen. In de 1-op-1 maakte ik nieuwe teksten die duidelijk en bondig waren.

Mijn marketingcollega’s en de directeur waren er erg enthousiast over; we hebben de mailings daarom meteen aangepast. We krijgen echt minder telefoon, hoewel er natuurlijk altijd mensen blijven die bellen. Dat is ook niet erg. Met de tekst voor het evenement heb ik helaas nog niets kunnen doen. Door corona zijn alle evenementen niet doorgegaan.

Ik schrijf nu sneller en gestructureerder. Doordat ik me niet bewust was van mijn schrijfproces, was ik minder efficiënt. Het slimme sjabloon van Suzanne voor een wervende tekst geeft me rust. Ook de andere tips zijn praktische handvatten. Ik ben een betere schrijver geworden.

Ik ging met een prachtig zelfgeschreven artikel naar huis

Suzanne is een kei in haar vak. Op vakkundige wijze zet zij de stof uiteen en hanteert daarbij een ‘hands on’ aanpak. Voeg hierbij haar humor toe en voilà, succes verzekerd! Van haar training “Schrijf een artikel in één uur” heb ik dan ook genoten. Een aanrader want na slechts één middag ging ik met prachtig, zelfgeschreven artikel naar huis!

Meer weten? Kennismaken?

Neem contact met me op!

ProTaal – Schepenstraat 86B – 3039 NM – Rotterdam – 010 – 465 77 75 – info@protaal.nl