Haal meer uit je e-mails

Training commercieel e-mailen

Hoe je met doodgewone e-mails zorgt voor trouwe klanten die meer kopen

Commercieel e-mailen voelt voor veel mensen niet natuurlijk. Want hoe schrijf je precies een begeleidende e-mail bij een offerte die de kans op een Ja vergroot?

Of welke elementen in je e-mail vergroten de kans op een deal als je een informatie-aanvraag verstuurt?

En hoe zorg je met een e-mail voor veel aanmeldingen voor een klantendag?

Deze e-mails moeten klantgericht, commercieel, professioneel, enthousiast en wervend tegelijk zijn.

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Daarover gaat de training ‘Haal meer uit je e-mails’. In deze schrijftraining over commercieel e-mailen ontdek je namelijk hoe gewone e-mails ervoor kunnen zorgen dat klanten meer van je kopen.

Voor wie?

De training ‘Haal meer uit je e-mails’ is bedoeld voor accountmanagers, new business managers, binnendienstmedewerkers en backofficemedewerkers die klantgerichte en commerciële e-mails schrijven.

Waar lopen de deelnemers vaak tegenaan?

Deelnemers aan de schrijftraining ‘Haal meer uit je e-mails’ zijn meestal zelf erg klantgericht en commercieel.

Maar commercieel e-mailen is lastig. Hun e-mails zijn niet altijd klantgericht en commercieel. Die zijn soms wat ‘kort door de bocht’ of gaan juist veel te uitgebreid in op (technische) kenmerken en details.

Medewerkers schrijven begeleidende e-mails bovendien vaak ‘op de automatische piloot’. Ook wordt er veel geknipt-en-geplakt uit eerdere e-mails, omdat schrijvers niet weten hoe ze het beste kunnen beginnen.

Dat is een gemiste kans, want juist een klantgerichte e-mail kan commercieel heel interessant zijn. Niet alleen kun jij langer nadenken over hoe je je dienst of product aanbiedt, je geeft ook je lezer de tijd jouw argumenten goed af te wegen. Kennis over slim commercieel schrijven is bovendien heel belangrijk als je schriftelijk wilt overtuigen.

Onderwerpen die we tijdens de training commercieel e-mailen behandelen:

  • Schrijven met oog voor de lezer.
  • Slimme tekstopbouw, waardoor je lezer precies die dingen leest die jij graag onder de aandacht wilt brengen.
  • Formuleren van aantrekkelijke, heldere zinnen met frisse woorden.
  • Overtuigend beschrijven welke meerwaarde je biedt.

Suzanne heeft mijn schrijfplezier vergroot met haar stimulerende en heldere schrijf stramien voor wervende teksten. Haar handvatten zijn geweldig motiverend!

Wat levert de training ‘Haal meer uit je e-mails’ op?


Kennis over klantgericht en commercieel e-mailen

Hoe je met klantgerichte en commerciële e-mails klanten meer laat kopen

Zelfvertrouwen in hoe je een klantgerichte, commerciële tekst schrijft

Vaardigheden hoe je persoonlijk en op maat schrijft, met oog voor het commerciële belang

In welke vorm?

Je kunt deze schrijftraining in-company volgen.

Per groep geldt een maximum van 8 deelnemers, zodat ik aan iedereen aandacht kan besteden.

Online via Zoom of op locatie (in een straal van 50 kilometer rond Rotterdam).

  • 1 of 2 dagdelen

  • Feedbacksessie na 4-6 weken (1 dagdeel)

  • Maximaal 8 deelnemers per groep

Kennismaken

Wil je kennis met me maken? Of jouw specifieke vraag over commercieel e-mailen met me bespreken?

Vul dan het onderstaande formulier in of mail me. Dan plannen we een telefonische of ‘live’ afspraak.

2 + 1 = ?

De privacyverklaring vind je hier.

ProTaal – Schepenstraat 86B – 3039 NM – Rotterdam – 010 – 465 77 75 – info@protaal.nl