Training Zakelijke artikelen en blogs schrijven

Zakelijke artikelen en blogs schrijven

Waarover gaat de training Zakelijke artikelen en blogs schrijven?

training-artikelen-en-blogs-schrijven-ProTaalIn de training Zakelijke artikelen en blogs schrijven leer je hoe je zelf een artikel schrijft waarmee je je kennis deelt. Ook is er aandacht voor flow creëren tijdens het schrijven, waardoor je sneller en met plezier boeiende zakelijke artikelen of blogs schrijft.

 

 

Voor wie?

De training Zakelijke artikelen en blogs schrijven is speciaal gericht op professionals met expert-potentie. Medewerkers die veel inhoudelijke kennis hebben en deze willen delen via vakinhoudelijke artikelen.

Je kunt artikelen op verschillende manieren publiceren: op een zakelijke bedrijfsblog, een online platform of in een vakblad. Ik help cursisten hoe ze een artikel voorbereiden, schrijven en redigeren.

In de bedrijven waar ik deze training heb verzorgd, was er vaak een duidelijke visie op content-marketing. Soms maakten de deelnemers deel uit van een ‘redactieraad’ of een ‘schrijverspool’. Deelnemers hebben meestal affiniteit met schrijven. Een flink aantal oud-deelnemers had voor de training al wel eens een artikel geschreven, maar ik heb ook mensen begeleid zonder enige ervaring met het schrijven van zakelijke artikelen en blogs.

 

 

Waar lopen deelnemers vaak tegenaan?

Bij kennisintensieve organisaties werken professionals met enorm veel kennis. Deze kennis blijft vaak in de organisatie. Dat is jammer. Content-marketing heeft namelijk de toekomst: via het delen van informatie trek je de juiste klanten aan.

 

Professionals kunnen de neiging hebben om erg vanuit de inhoud te schrijven. Dat betekent in een artikel vaak dat schrijvers het lastig vinden hoofd- van bijzaken te scheiden. Het artikel gaat dan te snel te diep op de materie in, waardoor het vaak moeilijker te lezen wordt. Het is de kunst om de lezer mee te nemen in je verhaal. Dat leer je in deze training Zakelijke artikelen en blogs schrijven.

 

Vragen die we tijdens de training ‘Zakelijke artikelen en blogs schrijven’ beantwoorden

  • Hoe bereid je een artikel goed voor?
  • Wat is een goede opbouw van een artikel?
  • Hoe formuleer je krachtige, aantrekkelijke titels en tussenkoppen?
  • Hoe schrijf je vlot, boeiend en helder in een artikel?

 

Opbouw van de training

De training Zakelijke artikelen en blogs schrijven is een ‘blended training’: met live bijeenkomsten en digitale opdrachten. De training valt uiteen in de volgende drie delen:

(1) schriftelijke intake gecombineerd met een voorbereidingsopdracht, zodat we de training met een vliegende start kunnen beginnen;

(2) drie live dagdelen training

(3) ‘nazorg’: individuele feedback per e-mail op het artikel (in Word, met wijzigingen bijhouden) en eventueel een telefonische coachingssessie.

 

 

Praktisch

Duur: 3 dagdelen van 3,5 uur
Aantal deelnemers: maximaal 8
Locatie: in-company of bij ProTaal in Rotterdam

 

Doel van de maatwerktraining ‘Zakelijke artikelen en blogs schrijven’

schrijftraining

Het doel van de training Zakelijke artikelen en blogs schrijven is dat iedere deelnemer na afloop een publiceerbaar artikel in handen heeft. Dat artikel moet je natuurlijk wel zelf schrijven, maar ik help je er graag bij.

Daarnaast levert de training het volgende op:

  • Een training op maat met opdrachten die aansluiten bij het artikel dat je schrijft.
  • Bewustwording van aanpak en opbouw van artikelen en hoe je dat toepast op je eigen artikel.
  • Je leert hoe je een helder en vlot zakelijk artikel schrijft, dat je lezer graag leest, op een zakelijke blog of in een vakblad.

 

 

Wat zeggen klanten over deze training?

“Een overtuigend en publiceerbaar artikel schrijven, het is lastiger dan je denkt! Überhaupt om een goed stuk tekst op papier te krijgen. Voldoende reden voor S&E om een specialist op dit vlak in te schakelen. Via een van onze medewerkers kwamen we uit bij Protaal.

We moesten voorafgaand aan de eerste cursusdag een stuk eigen geschreven tekst bij Suzanne inleveren. Een tekst waar je zelf tevreden over was. Inderdaad, Suzanne had wel wat aandachtspuntjes 🙂

Op heldere wijze en met een goede dosis humor heeft zij ons in 3 dagdelen verspreid over meerdere maanden laten ervaren hoe je een goed artikel schrijft. De praktische handvatten en de reviews van de door ons geschreven teksten spraken me erg aan.

Suzanne schakelt goed op feedback en vragen uit de groep en staat echt boven de stof. Omdat de cursus voor iedere deelnemer een publiceerbaar artikel als eindresultaat had was het ook direct waardevol.

Een goed stuk tekst schrijven, het is makkelijker dan je denkt! Wel eerst even langs Suzanne.”

Arno Stolwijk, directeur SENE.

 

Kennismaken?

Wil je kennis met me maken? Of jouw specifieke vraag met me bespreken? Vul dan het onderstaande formulier in of mail me. Dan plannen we een telefonische of ‘live’ afspraak.

 

E-ZINE

Wil je mijn schrijftips in je inbox ontvangen? Meld je dan aan voor mijn e-zine. Lees hier meer informatie over het e-zine.

Cover Een beetje Beroemd
over mij

Ik leer je hoe je door te schrijven de toonaangevende expert wordt in je vakgebied.

image description
Zoeken

ProTaal op FacebookFacebook