Klantgericht en commercieel schrijven

Klantgericht en commercieel schrijven

 

Waarover gaat de training Klantgericht en commercieel schrijven?

schrijftrainingHoe schrijf je een begeleidende e-mail bij een offerte of informatie-aanvraag? Of een websitetekst over een product? Of een uitnodiging voor een klantendag?

Deze commerciële teksten moeten klantgericht, commercieel, professioneel, enthousiast en wervend tegelijk zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar? Daarover gaat de training ‘Klantgericht en commercieel schrijven’.

 

Voor wie?

De training Klantgericht en commercieel schrijven is bedoeld voor accountmanagers, new business managers, binnendienstmedewerkers, backofficemedewerkers en andere medewerkers die klantgerichte en commerciële teksten schrijven.

 

Onderwerpen die we tijdens de training ‘Klantgericht en commercieel schrijven’ behandelen:

  • Schrijven met oog voor de lezer.
  • Slimme tekstopbouw, waardoor je lezer precies die dingen leest die jij graag onder de aandacht wilt brengen.
  • Formuleren van aantrekkelijke, heldere zinnen met frisse woorden.
  • Overtuigend beschrijven welke meerwaarde je biedt.

 

Schermafbeelding 2017-02-09 om 14.57.22

Waar lopen de deelnemers vaak tegenaan?

Deelnemers aan de training Klantgericht en commercieel schrijven zijn meestal zelf erg klantgericht en commercieel.

Maar hun teksten zijn dat niet altijd. Die zijn soms wat ‘kort door de bocht’ of gaan juist veel te uitgebreid in op (technische) kenmerken en details.

Medewerkers schrijven teksten ‘op de automatische piloot’ als ze bijvoorbeeld een offerteaanvraag behandelen. Ook wordt er veel geknipt-en-geplakt uit eerdere teksten, omdat schrijvers niet weten hoe ze het beste kunnen beginnen.

 

Dat is een gemiste kans, want juist een klantgerichte tekst kan commercieel heel interessant zijn. Niet alleen kun jij langer nadenken over hoe je je dienst of product aanbiedt, je geeft ook je lezer de tijd jouw argumenten goed af te wegen. Kennis over slim commercieel schrijven is heel belangrijk als je schriftelijk wilt overtuigen.

 

Praktisch

Duur: 3 dagdelen van 3,5 uur
Locatie: in-company of bij ProTaal in Rotterdam

 

Wat levert de training Klantgericht en commercieel schrijven op?

  • Kennis over hoe je je lezer verleidt tot actie
  • Training in zakelijke, professionele schrijfstijl
  • Zelfvertrouwen in hoe je een klantgerichte, commerciële tekst schrijft
  • Vaardigheden hoe je persoonlijk en op maat schrijft, met oog voor het commerciële belang

 

schrijftraining klantgericht ProTaalWil je kennis met me maken? Of jouw specifieke vraag met me bespreken? Vul dan het onderstaande formulier in of mail me. Dan plannen we een telefonische of ‘live’ afspraak.

 

 

 

E-ZINE

Wil je mijn schrijftips in je inbox ontvangen? Meld je dan aan voor mijn e-zine. Lees hier meer informatie over het e-zine.

Cover Een beetje Beroemd
over mij

Ik leer je hoe je door te schrijven de toonaangevende expert wordt in je vakgebied.

image description
Zoeken

ProTaal op FacebookFacebook